جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

خط تولید واکسن دامی

خط تولید واکسن دامی و انسانی

خط تولید واکسن دامی و انسانی یکی از مهم ترین بخش ها در صنعت داروسازی می باشد که کیفیت و معتبر سازی آن ارتباط مستقیم با سلامت انسان و جامعه و همچنین دام و طیور دارد. با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس های مختلف در انسان ها و همچنین دام و طیور لازم است در مراحل مختلفی از زندگی واکسن تزریق گردد. گروه شیمی داروی میخک فارما در ادامه نگاهی به خط تولید واکسن دامی و انسانی، مزایا و کاربردها و هزینه راه اندازی آنها خواهد داشت.

خط تولید واکسن دامی انسانی چیست؟

از گذشته تا امروز تولید واکسن به منظور ایمن سازی بدن انسان و دام و طیور در برابر ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل آنفولانزا، سرخک و غیره به عنوان یکی از مهم ترین فرآیندها در علم پزشکی به شمار می رود. مراحل تولید واکسن ها با توجه به نوع بیماری دارای پیچیدگی های زیادی بوده و به دلیل آزمایش های متعددی که لازم است در آنها صورت گیرد، سالیان زیادی به طول می انجامد. پس از تست های متعدد و تایید واکسن، وارد مرحله تولید انبوه میشود.

خط تولید واکسن دامی و انسانی به مجموعه ای از گام ها و تجهیزات و دستگاه ها گفته میشود که مرحله به مرحله واکسن تایید شده را تولید و بسته بندی نموده و کیفیت آن نیز تایید می گردد. لازم به ذکر است که نوع تجهیزات به کار رفته و گام های مورد نیاز برای تولید و بسته بندی واکسن ها با توجه به نوع آنها ممکن است تفاوت هایی داشته باشد.

علاوه براین، ممکن است برخی از مراحل توسط اپراتور انسانی انجام شده و در برخی از خطوط تولید نیز تمام مراحل مکانیزه بوده و سرعت تولید بسیار بالایی داشته و گزینه ای مناسب برای تولید انبوه به شمار می روند. هر یک از واکسن در مرحله ای که مجوز تولید انبوه را کسب می کنند، لازم است گام های مختلفی از قبیل جدا سازی مکانیکی، تخمیر، همگن سازی تحت فشار، فریزر کردن خشک و ضد عفونی با اسپری درایر را طی خواهند کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.