یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آبرسانی پوست چرب

انواع پوست
پوست ارگانی زنده است. سرتاسر پوست بدن دارای غده های عرق و چربی می باشد. غده های ترشح کننده چربی در پوست مانع از خشک شدن و عوارض ناشی از آن می گردند. بر اساس تعداد غده های چربی و ترشح چربی توسط آنها پوست افراد مختلف به چهاردسته کلی خشک، چرب، مختلط و معمولی دسته بندی می شود. در اینجا سعی داریم شما را با حفظ سلامت و آبرسانی پوست چرب بیشتر آشنا کنیم.

راه های تشخیص پوست چرب
امروزه دستگاه ها و تکنولوژی های گوناگونی جهت اسکن پوست افراد طراحی شده اند. این دستگاه ها علاوه بر تشخیص مشکلات پوستی، نوع پوست افراد را نیز مشخص می کنند. گاهی دسترسی به این دستگاه ها مقدور نیست. لازم نیست نگران باشید. برای تشخیص نوع پوستتان روش های مختلف خانگی وجود دارند. این روش ها شاید دقتی در حد دستگاه های پیشرفته نداشته باشند اما تا حد بالایی نوع پوست را صحیح تشخیص می دهند. یکی از ساده ترین راه ها دقت به میزان چربی و براقی پوست چند ساعت بعد از استحمام است. چنانچه یک الی دو ساعت بعد از استحمام پوست صورت شما براق و چرب به نظر رسید و این چربی تا حدودی قابل لمس بود، شما دارای پوست چرب هستید.
دهیدراته شدن پوست چرب
دهیدراته شدن در لغت به معنی کم آبی است. منظور از دهیدراته شدن پوست چرب، کم آبی آن می باشد. بسیاری از افراد با شنیدن کم آبی پوست چرب تعجب می کنند. این امر به دلیل اشتباه فرض شدن چربی به جای رطوبت و آب پوست است. بسیاری از افرادی که دارای پوست چرب هستند، پوست خود را از آبرسانی بی نیاز می دانند. زمانی این امر به فاجعه ای در پوست تبدیل می شود که با افزایش چربی پوست افراد توجه خیلی کمتری به رطوبت پوست خود می کنند. این در حالیست که بسیاری از متون علمی و مقالات منتشر شده، رطوبت پوست را امری مجزا از میزان چربی آن می دانند.
آبرسانی پوست چرب
همانگونه که در بالا اشاره شد پوست چرب نیز همانند سایر انواع پوست به آبرسانی نیاز دارد. در افرادی که دارای چربی پوست کنترل نشده هستند رطوبت پوست تا حد زیادی می تواند به کنترل چربی پوست آنها کمک کند. چنانچه در نظر داشته باشیم که چربی و رطوبت در پوست هریک وظیفه مختص به خود را دارند به اهمیت آبرسانی پوست چرب بیش از پیش پی خواهیم برد.
روش های مختلف آبرسانی پوست چرب
جهت آبرسانی انواع پوست از جمله پوست چرب روش های خانگی و کلینیکی مختلفی معرفی شده اند. هر یک از این روش ها بنابر میزان نیاز پوست چرب چرب به رطوبت، تا حدی این نیاز را رفع می کنند.
آبرسانی پوست چرب به روش های خانگی :
استفاده از ماسک های خانگی با هدف آبرسانی پوست چرب از دیرباز مورد توجه افراد بوده است. مواد طبیعی خوراکی و غیر خوراکی در تهیه ماسک های خانگی آبرسانی پوست چربی استفاده می شوند.

نکات مهم درباره کبد چرب

  • با مصرف غذاهای غنی از چربی که بیشتر از مقدار چربی که بدن می‌تواند پردازش کند، چربی در کبد جمع می‌شود
  • افزایش چربی در کبد، آن را مستعد آسیب بیشتر می‌کند که باعث التهاب و زخم شدن می‌شود
  • دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد: الکلی و غیر الکلی. عامل اصلی کبد چرب ناشی از الکل، مصرف بیش از حد الکل است
  • کبد ارگانی است که توانایی بازسازی خود را دارد. اما مصرف طولانی‌مدت الکل، این قدرت احیا کننده کبد را کاهش می‌دهد که منجر به آسیب شدید و دائمی به کبد می‌شود
  • در کبد چرب غیر الکلی، چربی به خاطر دلایلی که به الکل مربوط نیست، در کبد ساخته می‌شود. برخی از این عوامل عبارتند از وزن اضافی، داروها، دیابت، افزایش سن، فشار خون بالا، اختلالات متابولیک
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.