یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

رنگ قطعات خودرو

رنگ قطعات خودرو چیست؟

امروزه با پیشرفت بخش صنعتی و صافکاری و تعمیرات خودرو تشخیص اینکه قطعات خودرو رنگ شده اند یا خیر به یک کارشناس نیاز است. در کارشناسی رنگ قطعات علاوه بر رنگ شدگی قطعات خودرو، به موارد دیگری مانند صافکاری شدن بدنه، قطعات خودرو از لحاظ آسیب دیدگی و یا تعویض شدن و موارد دیگر بدنه مورد بررسی قرار می گیرد. در بررسی و کارشناسی رنگ قطعات  درب ها، کاپوت جلو و عقب، شاسی، گلگیرها و سقف مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع رنگ قطعات خودروها را به دو گروه متالیک و روغنی تقسیم می شوند. ابتدا رنگ خودرو از نوع متالیک نبود و روغنی بودند و از دولایه تشکیل می شدند که لایه ی اول را پرایمر یا آستر میگویند این لایه ی آستر واسطی بین رنگ اصلی و بدنه ی فلزی خودرو است و لایه ی روی آن همان رنگ اصلی می باشد.

رنگ های جدیدی که تولید شدند بنام رنگ متالیک هستند. این رنگ ها دو لایه ی آستر و رنگ اصلی را دارند و یک لایه ی دیگر بنام محافظ شفاف یا کیلر را نیز دارند. این لایه در سطح آخر رنگ قرار دارد و از دانه های اکلیلی درون رنگ خودرو محافظت میکند. دوام و براقیت رنگ های متالیک بخاطر وجود این لایه است و به همین خاطر رنگ متالیک مقاومت بالایی دارد. این رنگ ها بخاطر خط و خش هایی که برمی دارند، به مرور زمان ممکن است که مات شوند.

 

رنگ قطعات خودرو

برای دیدن اطلاعات بیشتر راجع به رنگ قطعات خودرو کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.