جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

جک پارکینگی

جک پارکینگی چیست؟

به بازو هایی که برای باز و بسته کردن درب ها به صورت اتوماتیک به کار گرفته میشوند جک پارکینگی گفته میشود. جک پارکینگی قابلیت نصب بر روی انواع درب ها، درب های تک لنگه، درب های دو لنگه، درب های سنگین و بزرگ دارد.

با تعبیه ی جک پارکینگی روی انواع درب دیگر نیازی نیست برای هر بار ورود و خروج از ماشین پیاده شوید یا کسی دیگری این کار را برای شما انجام دهد، بلکه درب ها به صورت خودکار باز و بسته میشوند و در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی میکنند.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

انواع جک پارکینگی

جک های پارکینگی را به دو دسته تقسیم میکنند که هر کدام خصوصیت متفاوتی دارند که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم:

جک الکترومکانیکی: جک پارکینگی الکترومکانیک برای باز و بسته کردن درب هایی که چندان سنگین نیستند و عبور و مرور زیادی در آن جا صورت نمی گیرد، مورد استفاده قرار میگیرند به طور مثال درب های مجتمع های مسکونی.

بازو های این جک ها نسبت به نوع الکتروهیدرولیکی عمر کمتری دارند و به تبع قیمت مناسب تری نیز دارند و مناسب برای مکان هایی کک تردد است. این جک ها ۸ تا ۱۰ سال به طور مفید برای شما کار میکنند. به خاطر قیمت پایین، این جک پارکینگی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. از این جک ها میتوان در ورودی و پارکینگ منازل مسکونی یا آپارتمان ها که رفت و آمد چندانی ندارند استفاده کرد.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

جک پارکینگی هیدرولیکی: برعکس جک الکترومکانیکی، میتوان جک های هیدرولیکی را روی درب های سنگین و بزرگ نصب کرد، بازو های این جک ها محدودیتی برای باز و بسته شدن ندارند و در مکان های شلوغ و پر تردد بسیار مفید و کاربردی هستند.

با استفاده از قفل برقی که برای بستن این درب ها و به خاطر اینکه لنگه های درب درست چفت میشوند امنیت درب های مجهز به جک پارکینگی هیدرولیک بالاتر است. جک های هیدرولیکی نسبت به نوع الکترومکانیکی قوی تر هستند.

بدیهی است که قیمت این جک ها بالاتر از نوع مکانیکی است زیرا هم طول عمر بیشتری دارند هم نیاز به نگهداری و رسیدگی زیادی ندارند. این جک ها به کمک فشار هوا و روغن درب ها را باز و بسته میکنند. عمر مفید جک پارکینگی هیدرولیکی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و خیلی دیر فرسوده و مستهلک میشوند پس خرید این جک ها نیز به خاطر طول عمر آن ها صرفه اقتصادی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.