جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

کپسول پر کنی

سیستم حفاظتی کنترل پنوماتیک کپسول پرکنی

یکی از بخش های بسیار مهم در طراحی کپسول پرکنی، سیستم حفاظتی پنوماتیک است. اینطور که مشخص است این سیستم ها شامل دو قسمت اصلی هستند که شامل تولید هوای فشرده و توزیع هوای فشرده هستند. در این مجموعه از کمپرسور استفاده شده است که وظیفه تولید هوای فشرده را دارد.

اینطور که مشخص است در مواد خاص از مخزن برای انتقال هوای فشرده استفاده می شود. بخش دوم از سیستم پنوماتیک کپسول پر کنی شامل توزیع هوای فشرده است که به طور کلی بحث متفاوتی را شامل شده است. توزیع هوای فشرده از تولید آن پر اهمیت تر است.  در کپسول پر کنی زمانی از سیستم پنوماتیک استفاده می شود که نیروی مورد توزیع نسبتاً پایین باشد و سرعت حرکت نیز بالا باشد.

طراحی ساده و قابلیت افزایش نیرو برای بخش سیستم پنوماتیک یکی از مهمترین کاربردها است. این دستگاه ها ساده هستند اما از دقت کنترل بالایی برخوردار هستند. انعطاف پذیری بالایی دارند و از نظر راندمان بسیار بالا هستند. اطمینان از سطح توزیع برای کپسول پر کنی بسیار مهم است.

در کپسول پر کنی با سیستم پنوماتیک به نسبت سایر سیستم های مکانیکی قطعات محرک کمتری استفاده می شود. در هر نقطه به حرکت های خطی یا دورانی با قدرت بالا نیاز است. این محصول کنترل مناسبی است. انتقال قدرت به واسطه جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال صورت می گیرد. دستگاه شامل شیلنگ های انعطاف پذیر بوده و همینطور بر اساس سیستم هیدرولیک و پنوماتیک کار می کند که به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل شده است. محدودیت های مکانی برای دستگاه کپسول پرکنی وجود ندارد.  

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.